Boekhouding
Uw boekhouding op maat
Wij voeren uw boekhouding van A tot Z, ofwel bij ons op kantoor of ter plaatse in uw bedrijf. Zo krijgt u een klare kijk op uw cijfers.
Door of volledig digitaal te werken of in een gezonde digitale/papieren mix, is uw boekhouding steeds up-to-date en online voor u beschikbaar.
De resultaten evalueren we samen periodiek volgens uw wens. Zo zetten we uw boekhouding in als volwaardig beleidsinstrument. We zorgen ervoor dat u tijdig en goed geïnformeerd de juiste beslissingen kan nemen.
We stellen jaarlijks uw jaarrekening op en laten uw cijfers spreken. We analyseren het resultaat, vergelijken met vorige jaren en leggen de cijfers naast uw strategisch toekomstplan. We adviseren u over mogelijke optimalisaties, zowel fiscaal als bedrijfsmatig.
Fiscaliteit
Geoptimaliseerde fiscale aangiftes
De laagst mogelijke fiscale druk is steeds ons streefdoel bij de opmaak van uw fiscale aangiftes (BTW, personen-en vennootschapsbelasting) vanzelfsprekend met inachtneming van alle wettelijke regels.
Wij verdedigen uw belangen bij fiscale controles en ook bij bezwaar- of geschillenprocedures laten wij u niet in de steek.
Via bijscholing, seminaries en vakliteratuur houden wij onze kennis van de fiscale wetgeving permanent up-to-date. Wij adviseren u dan ook gebaseerd op de meest recente fiscale mogelijkheden.
Vermogens- en fiscale planning
Een duidelijk zicht op uw financiële planning op lange termijn zorgt voor gemoedsrust. Wij stellen voor u een duidelijk en becijferd plan op inzake de opbouw, het beheer en de overdracht van uw privé en uw zakelijk vermogen.
Fiscaliteit is een belangrijk onderdeel van een goede vermogensplanning: vastgoedfiscaliteit, transfers van vermogen tussen vennootschap en privé, fiscaal gunstige pensioenopbouw, schenkbelasting, fiscaal geoptimaliseerde overdracht van familiebedrijven, beperking van successierechten, enz … In elk van deze domeinen kunnen wij u gefundeerd adviseren.
Bedrijfsadvies
Startersbegeleiding
Investeringsadvies? Ondernemingsvorm kiezen? Boekhouding opstarten? Steunmaatregelen ? We staan u bij met raad en daad, van praktische tips tot financieel en strategisch advies. Zo kan u focussen op de lancering van uw business.
Financieel beheer in de KMO
Uw zaak gezond financieel beheren, rendabel houden, voorzien van voldoende cash flow en werkkapitaal; dat doen we samen met u rekening houdend met de belangrijke externe invloeden hierop en met uw toekomstplannen
Groeit uw zaak ? Dan stippelen wij samen met u de financiering van een groeitraject uit. We stappen samen naar de bank en/of investeerders.
Overweegt u belangrijke investeringen of een overname ? Wij analyseren uw financiële en bedrijfseconomische stand van zaken en lopen mee in het volledige proces.
FlexStaffing Finance
U beslist zelf wanneer en hoe frequent u ons inschakelt. Zo behoudt u te allen tijde de controle over de timings, budgetten en knowhow. Een financieel expert kan dus één of meerdere dagen per week of per maand ingezet worden bij u in het bedrijf ter ondersteuning voor bvb:
- Tijdelijke opdrachten / projecten met een financiële link
- Tijdelijke extra ondersteuning om achterstand in de boekhouding weg te werken
- Tijdelijke vervanging van een personeelslid in geval van ziekte, zwangerschapsverlof
- Tijdelijk uitoefenen van een functie tot uw vacature op de boekhouding is ingevuld
Commissaris van de Rekeningen
Het aanstellen van een commissaris van de rekeningen is wettelijk verplicht voor ieder appartementsgebouw dat valt onder de wet op de gedwongen mede-eigendom.
De algemene vergadering duidt jaarlijks deze commissaris van de rekeningen aan. De commissaris controleert de algemene rekeningen, de balans en de resultatenrekening die worden opgesteld door de syndicus.
Alfibo treedt op als commissaris van de rekeningen voor verenigingen van mede-eigenaren. We doen dat in samenwerking met de Verenigde Eigenaars.